گاه نوشته های مهدی بیاضی

tail -f /dev/mind > blog

گاه نوشته های مهدی بیاضی

tail -f /dev/mind > blog

طبقه بندی موضوعی

گوگل دارت

جمعه, ۲۲ مهر ۱۳۹۰، ۰۵:۳۸ ب.ظ

چند روز پیش (۱۰ اکتبر ۲۰۱۱) گوگل زبان جدیدی معرفی کرد با نام دارت  (Dart) !

این زبان که اهداف و ویژگی هاش شبیه به جاوا اسکریپت هست زبانی هست که در برنامه های تحت وب کاربرد داره. هدف دارت جایگزینی جاوا اسکریپ به عنوان زبان اصلی اسکریپتی در مرورگر ها نیست (حداقل فعلا و بر اساس گفته توسعه دهنده هاش). دارت امکانات مدرن تر و بهتری نسبت به جاوا اسکریپت رو فراهم می کنم و سعی خواهد کرد مشکلات موجود جاوا اسکریپت رو اصلاح کنه. همچنین از نظر کارایی و سرعت اجرا نسبت به جاوا اسکریپت وضعیت بهتری داره و برای توسعه پروژه های سنگین تر و بزرگتر مناسب هست. البته فعلا ماشین مجازی این زبان قرار هست به مرورگر کروم اضافه بشه و برای دیگر مرورگرها که از این زبان پشتیبانی نمی کنند ابزار برای تبدیل این زبان به جاوا اسکریپت ارائه خواهد شد. 



من فکر می کنم با توجه به پشتیبانی گوگل از این زبان و وضعیت جاوا اسکریپت، در آینده این زبان رقیب جدی برای جاوا اسکریپت باشه. البته نباید فراموش کرد که مواردی چون پشتیبانی اکثر مرورگرها از جاوااسکریپت، فراوانی ماژول ها و ابزار های موجود بر اساس جاوا اسکریپت و نیز استفاده آن در اکثر پروژه های موجود تحت وب دسترسی به این هدف رو کمی سخت تر می کنه اما به شخصه خوشحالم که بالاخره داره کارایی برای جایگزینی جاوا اسکریپت صورت می گیره و در آینده شاید بتوان با انتخاب های بیشتری برای این بخش نرم افزار هایی رو توسعه داد.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۲۲
مهدی بیاضی

نظرات (۱)

 بیا دارت بازی رو به مام یاد بده ;)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی