گاه نوشته های مهدی بیاضی

tail -f /dev/mind > blog

گاه نوشته های مهدی بیاضی

tail -f /dev/mind > blog

طبقه بندی موضوعی

وضعیت افتضاح اینترنت !

جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۱، ۰۴:۲۵ ب.ظ

امروز جمعه خونه بودم و تصمیم گرفتم با توجه به حجم کارها کمی خونه کار کنم. اما متاسفانه بعد از نزدیک یک ساعت اعصاب خوردی و تلاش بی نتیجه ترجیح دادم بخوابم !!

از چند ماه پیش اینترنت پرسرعت ؟! مبین نت گرفتم. از همون لحظه اول که سرویس های مختلف رو بررسی می کردم مشکلات شروع شد !!

متاسفانه مرکز مخابراتی ما که نزدیک دانشگاه شریف هم هست، تقریبا هیچ شرکت خصوصی رو داخل مجموعه اش راه نداده ! پس تنها امکان اینترنت مال خود مخابرات هست که هم پروسه بسیار عجیب غریبی داره و هم سرعتی بسیار پایین. تصمیم گرفتم با توجه به اینکه دکل مبین نت تقریبا چند صد متر با منزل فاصله داره و تقریبا دید مستیم داریم از مبین نت اینترنت بگیرم. اقدام کردم و اینترنت ۱ مگابیت رو گرفتم.

روز های اولا بد نبود ! یعنی در حد ۱۲۸ کیلوبیت !! سرعت می داد !! (حداقل وصل بود و بعد از چند ثانیه یه چیزایی می آورد !)

اما تقریبا ۲ ماه هست که سرعت بسیار افت کرده. قطعی ها بسیار بالا رفته و عملا غیرقابل استفاده شده ! چندین بار تماس گرفتم و عملا به نتیجه ای نرسیدم. راه انتخاب دیگه ای هم ندارم عملا ! این قضیه وقتی مهم می شه که توجه کنیم به جایگاه اینترنت در دنیا و همینطور زندگی کسی مثل من که همه کار و بخش مهمی از زندگی و آینده اش گره خورده با اینترنت.

واقعا تاسف می خورم به وضعیت موجود. درسته شاید توی کشورم اینقدر مشکل وجود داره که کسی به همچین چیزی توجه نکنه اما خوب همین چیز های کوچک هستند که یک کشور و جامعه رو می سازند و شاخص های اون رو برای زندگی مشخص می کنند. 

اولا توی بخش بخش کشورم انحصار موج می زنه. اگر با این کنار بیایید باید با محدودیت های همین انحصارگران کنار بییاد. با دروغ و با ....

این چند سال فعالیت من در زمینه نرم افزار و وب، فکر می کنم می تونه کمک کنه که فرق بین سرویس ۱ مگابیت رو با یک سرویس نزدیک ۶۴ کیلو که معلومه بسیار بیشتر از ظرفیت مشتری داره رو بفهمم.

فکر می کنم راه حل بسیار از مشکلات کشورم بسیار راحته. شاید یکی از مهمترین و اساسی ترین راه حل ها که همه می دونند و کسی بهش عمل نمی کنه رفع انحصار هست. رفع انحصار از ارائه کنند اینترنت، خودرو، صدا و سیما و ...

باور دارم که همین مورد بسیار بسیار تاثیر می گذاره در جهت حرکت کشور و پیشرفت سریعش.

امیدوارم روزی ببینم ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۹
مهدی بیاضی

نظرات (۱)

چرا هیچی نمی نویسید؟
پاسخ:
سلام دوست عزیز
متاسفانه کمی به خاطر فشار کاری زمان آزاد کمی دارم. حتما تلاش می کنم بیشتر بنویسم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی